Často kladené dotazy

 

Jaký výkon kotle potřebuji

Stanovení tepelné ztráty objektu a tím i správného výkonu kotle je základním předpokladem dobré funkce kotle a tím i spokojenosti uživatele. Nejlepším způsobem je určení tepelné ztráty objektu výpočtem, tuto službu poskytují projektanti v oboru vytápění po předchozí prohlídce. Alternativně je možno provést „kvalifikovaný odhad“, který vám můžeme v naší firmě zhotovit. Důležité jsou i zkušenosti z původního výkonu staršího kotle, kde je nutné zvážit postupné zateplování objektů (výměna oken a pod). Vzhledem k tomu, že kotle dosahují nejlepších provozních parametrů na jmenovitý výkon, v žádném případě nedoporučujeme instalaci kotlů o větším výkonu, než je potřebný.

 

Jak poznám, zda kotel teče nebo pouze rosí

Jednoduchým faktorem k rozpoznání rosení je fakt, že při netopení v kotli a vyhaslém topeništi nevzniká rosení. Jedná se o základní rozlišení, zda kotel teče. Dále je dobré sledovat tlak systému, při tekoucím kotli by tlak klesal.

Důležité je v kotli při uvedení do provozu topit alespoň na 80° po dobu několika zátopů, aby se plechy tzv. vypálily.

 

Důvod vzniku kondenzátu u ocelových kotlů

Kondenzát se může objevit jak v kotlovém tělese, tak v komíně. Jedná se o jev, kdy je teplota spalin nízká a při průchodu spalinovou cestou se ochladí pod rosný bod. U komínu je tento jev obvyklý s příchodem účinnějších kotlů.

Pokud kondenzuje voda už ve výměníku, je potřeba navýšit teplotu kotle min. na 70 °C. Předpokládá se, že kotel je vybaven ochranou zpátečky minimálně na 60 °C.

 

Co je ekodesgin

Zatímco emisní třídy vypovídají hlavně o složení emisí a účinnosti kotle, evropská norma s označením Ekodesign více specifikuje sezonní účinnost a celoroční provoz kotle s ohledem na jeho emise. Jde o nařízení evropské komise 2015/1189, přičemž od 1. 1. 2020 mohou výrobci  uvádět na trh pouze takové kotle, které toto nařízení splňují. Toto nařízení je také vyžadováno, pokud chce výrobce kotel zapsat do Seznamu výrobků a technologií pro takzvané Kotlíkové dotace.

 

Co je zplynovací kotel

Spalovací stacionární zdroj s ruční dodávkou paliva, obvykle s nuceným přívodem spalovacího vzduchu ventilátorem a speciální žáruvzdornou spalovací komorou se speciální spalovací tryskou nebo roštem.

 

Co to jsou emisní třídy kotlů

Každý kotel na tuhá paliva vypouští do ovzduší emise, které škodí naší planetě. Právě tyto emise spolu s účinností kotle jsou základními parametry pro zařazení kotlů do emisních tříd. Čím má kotel menší emise, tím je ve vyšší emisní třídě.

Pojem emisní třída kotlů se začal užívat v roce 2003. A kotle koupené před tímto rokem nejsou do žádné emisní třídy zařazeny, protože v době, kdy byly vyrobeny toto označení neexistovalo.

 

Provádíte také instalaci zakoupených kotlů?
Montáž výrobků přímo neprovádíme, ale ve spolupráci s odbornými montážními firmami Vám můžeme doporučit vhodnou firmu z Vašeho regionu, která je Vám schopna montáž, případně úpravu otopné soustavy zařídit jako celek. Pokud máte zájem o více informací, kontaktujte nás na emailu  info@kotelrychle.cz

  

Záruka, reklamace

Na výrobky platí ze zákona povinná záruční lhůta 24 měsíců. U konkrétních výrobků může být záruční doba delší a zákazník je na tuto skutečnost upozorněn.

Pro reklamace postupujte dle článku Reklamace a vrácení zboží.

 

Nesouhlasím s vyřízením reklamace. Jak mám postupovat?
O reklamacích rozhodujeme vždy na základě odborného posouzení autorizovaným servisem. Tento odborný posudek můžete rozporovat jiným odborným posudkem, například znaleckým.

 

Doručení zboží

Kdy zboží doručíte

Máme - li zboží skladem, je obvyklá dodací lhůta k zákazníkovi 2-3 pracovní dny. V případě, že zboží nemáme skladem, se doba dodání prodlužuje o dobu naskladnění. Tato doba se liší dle jednotlivých výrobců. Chcete-li znát přibližný teermín dodání u takových produktů, nevýhejte se nám ozvat na telefon +420 720 339 904 nebo info@kotelrychle.cz. Rádi vám dodací dobu upřesníme.

Je možno vyzvednout zboží osobně

Zboží lze vyzvednout osobně po předchozí domluvě.

Mohu objednat výrobek, který je pouze na dotaz

Takto označený výrobek nelze vložit do košíku. Jedná se zejména o zboží, které není u výrobce skladem a obvykle není naplánován ani termín jeho výroby. Kontaktujte nás prosím, rádi Vám zjistíme jeho dostupnost a případně ho objednáme.

Je nutné se před nákupem registrovat

Registrace není podmínkou. Slouží zejména pro usnadnění opětovného přihlášení či správu osobních a kontaktních údajů.

Jak změnit způsob dodání nebo platby

Je-li nutné dodatečně změnit či doplnit údaje nebo způsob platby či dopravy a Vaše objednávka již byla provedena, kontaktujte nás prosím.

 

Je doprava na zboží opravdu zdarma

Ano, na veškeré naše zboží vám zajistíme dopravu zdarma, pokud je u zboží doprava zdarma uvedena. Možnosti dopravy naleznete v čánku Způsoby dopravy.  Případně nás neváhejte kontaktovat a domluvíme se.

 

Na co si mám dát pozor při přebírání zboží

Při přebírání zboží si pečlivě prohlédněte obal. Pak zboží rozbalte a pozorně ho prohlédněte. Jestliže je jakýmkoliv způsobem poškozen obal nebo zboží, trvejte na okamžitém zápisu do přepravního listu.
Do tohoto zápisu napište ZÁSILKA POŠKOZENA. O tomto poškození nás informujte na reklamace@kotelrychle.cz 
 
 

Dorazilo mi jiné zboží, než jsem objednal
Pokud jste obdrželi jiné zboží, než jste si objednali, neprodleně nás prosím kontaktujte.

 

Co dělat, když nenajdu zboží, které hledám

Neváhejte nás kontaktovat na email info@kotelrychle.cz